Kastamonu:
YÂDİGÂR ÇEŞMESİ ONARILDI

<center> Kastamonu: </center><center><font color=’blue’> YÂDİGÂR ÇEŞMESİ ONARILDI </font></center>

Kastamonu Valiliği önündeki, 1909’da, dönemin Valisi Ömer Âlî Bey’in yaptırdığı Yâdigâr Çeşmesi, onarılarak yeniden suya kavuşturuldu.

Ömer Âlî Bey, çeşmenin tüm giderlerin kendi cebinden karşılamış; çeşmenin süslemeleri ve yazısını, Kastamonulu Hattat Mustafa Nâmi Efendi yapmıştır. Çeşmenin “kitabe”sinde “Yâdigâr-ı Ömer Âlî 1325/1327” yazılı.

9 Mart 1909- 21 Temmuz 1909 tarihleri arasında 4,5 ay Kastamonu‘da valilik yapan Ömer Âlî Bey, ölümünden önce tüm malvarlığını Hilâl-i Ahmer’e (Kızılay) bağışlamıştı.

Kültür varlığı” olarak “tescilli” çeşmenin onarımı, Kastamonu İl Özel İdaresi’nce yapılmış; çeşmeye yeniden su verilmiştir.

(Bu haber “aciksoz.com.tr”den derlendi)

Etiketler